Vrachtwagen veer-balgen

 

Hans heeft een truck die voor behoorlijk door slaat met belading, dus in Nederland Lucht-balgen gekocht. Natuurlijk zonder nippels of bevestiging materiaal. Dus weer mijn improvisatie vermogen de vrije loop laten. Heb gaten in bouten geboord en daar tubeless wiel ventielen in gelast (gelijmd). En het werkt, nu nog uit dokteren hoe we deze gaan monteren.

Er zijn wat dagen overheen gegaan maar nu weer terug bij de truck waar de lucht balgen onder gemonteerd moeten worden. Het word improviceren, maar ik denk dat ik het wel weer klaar kan spelen. Er gaat veel tijd in zitten om alles uit te dokteren, maar het zal lukken. Dus met veel moet zijn we dan eindelijk aan de klus begonnen.


 


 

 

 

 

 

 

 

 


De schroefveer is verweiderd, en Moro begind met het uitslijpen van de grond plaat die straks aan de veerplaat (onderdeel van veer waar de U bouten overgaan) vast gezet word. Dus alles word demontabel als het niet werkt.

 

 

Ja na veel denk werk, uit tekenen, passen en meten, moet het gebeuren. Van oud metaal (scrap) uit de afvalhoop moeten we platen snijden (slijpen) als bodumplaat, die vast gelast word op de plaat die de veer vast houd. De bovenkant word direct aan het chassis vast gemaakt. Ik moet een grotere plaat gebruiken daar anders de luchtbalg bij het veren (in drukken) tegen de schokbreker komt.

 

 

 

 

 

 

 

 

De schroefveer is verweiderd, en Moro begind met het uitslijpen van de grond plaat die straks aan de veerplaat (onderdeel van veer waar de U bouten overgaan) vast gezet word. Dus alles word demontabel als het niet werkt.

 

 

Hier de hulp luchtbalg veren, links bevestigt aan het chassis, rechts is de balg aan de plaat vast gemaakt die onder de U bouten door loopt, de luchtbalg is hier nog leeg.