Klassieke wagens

Ben op deze werk-vacantie erg druk bezig met het opknappen van oude klassieke wagens.      
Het opknappen is een groot woord, deze wagens zijn vaak niet meer compleet, en er zijn ook
niet zo veel nieuwe of gebruikte onderdelen voor te krijgen. Dus is het vaak oplappen, lassen
en iets maken, modificeren dat dan werkt  voor de functie waar voor het is bedoeld.
Op deze pagina wat foto's van de verschillende wagens en het werk wat ik doe. 

Hier wat foto's van een Austin A40 Devon uit 1947, we hadden een chassis met een motor en versnellingsbak wat carrosserie delen (veel verrot) en een bakje wat bijna niet meer te  herkennen was.

 

Deur in gehangen, scharnier is een kogel, gemaakt van oude stuurkogels. Een Radiateur gevonden, nu nog in de wagen bouwen. Ook een Fan gevonden die op maat gemaakt moest worden voor deze paste, dit is een preciesie werkje hij mag niet gaan slingeren.

Hierbovenl, zelf gemaakte schakkel fork (stuurschakeling) de fork bediend het overschakelen naar de derde  versnelling en achteruit, dit gaat via deze fork en een schakelkabel. Maar helaas was deze schakelkabel stuk, het is een stalenbuisje  met aan twee kanten draad einde gelast voor afstelling, daar binnen is een draad/staal kabel, deze moet trekken en duwen naar de schakelarm op de versnellingbak. Het was even denken maar de oplossing is eigenlijk simpel. Een buisje gemaakt (gevonden) dat net over het stalen buisje past, deze goed laten lassen (brassing lassen). Dit heb ik laten doen, hier langs de weg bij een benzine station, waar van die mensen alles aan elkaar lassen.

 

 

 

 

 

 


Er was ook helemaal geen koppelling, Koppelling pedal, en geen bevestiging. Dus weer wat in elkaar knutselen, van alles wat voor handen is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier onder ook een van mijn taken, wat onderwijs en uitleg te geven aan de monteur Moro.

Citroen CX versnelling probleem (4 bak) springt uit zijn drie, probeer van een andere CX versnellingsbak (5 bak) spullen over te zetten. Helaas lukte dat niet, maar je ziet we slopen hier in de werkplaats alles zelf uit elkaar en weer in elkaar. Dit wel na de boel eerst eens goed schoon gemaakt te hebben.

Hier het koetswerk van een Citroën Rosali uit 1928, het chassis is ook ergens maar dit project staat voor volgend jaar.

 

Hier onder een rijdende?????, Citroën AT4 uit 1932, ik heb de motor lopende gekregen, maar startmotor werkt niet dus, op de oude manier aanslingeren.

Moet nog het een en ander aan gebeuren, maar dat kunnen ze hier ook wel.

Wat beton bij storten, zo krijg je meer ruimte bij de auto brug